Duba neagra..Mituri urbane part 2

Zilele trecute vorbeam de acea legenda urbana, de acele povestiri care ne incantau sau ne speriau cand eram copii…

Astazi o sa va povestesc alta legenda din perioada in care  stiam ca diferenta dintre baieti si fete tine doar de culoarea hainelor. Se auzea pe la coltul blocului, pe langa magazin, prin parc, prin carciumi, ca in orasul meu,mai exact in padurea de la marginea orasului, s-au gasit niste cadavre din care lipseau organele…

Baa si toata lumea vorbea despre asta! Si cum povestea nu era prea inspaimantatoare pentru un copil care-si stergea mucii cu toata maneca, se mai auzea ca de vina ar fi niste cetateni chinezi.

Acestia umblau cu o duba neagra (cuvantul asta se repeta mereu, ‘duba neagra’ era locul in care chinezii isi rapeau victimele) si cautau numai copii.

Toti ziceau ca au vazut cu ochii lor resturile din padure, dar nimeni nu vazuse si nu stia intreaga poveste!

Si tu,copil fiind, erai cu ochii in patru…Erai speriat, socat si nervos pe cei cu pielea galbena si ochii mici.

Politia ne spunea sa stam linistiti ca este doar o poveste, dar baba din coltul blocului spunea ca e o diversiune, ca politia nu vrea sa ne spuna adevarul, ca nu vor sa ne speria si totul e 100% adevarat…

Si tu o credeai pe baba, credeai betivu’ de langa magazin, pomul din parc, cainele de la ghena de gunoi…credeai pe oricine alcineva decat pe cei de la politie…

Imi aduc aminte si acum ca ma feream de masinile negre ca porcul de taiere…

~ prin Habarnist pe septembrie 11, 2010.

29 Răspunsuri to “Duba neagra..Mituri urbane part 2”

  1. felicitari pentru aceasta postare :)acum imi aduc si eu aminte cum imi spunea mama :))sa fiu cu ochi-n 4 dupa dubele negre si sa nu cad in capcana lor :))ms de amintire :P:X:*

    salut si bafta !

  2. mie imi era frica sa ma duc la tamadau atuncea co luam pe aleea nucilor:D

  3. in fine..si mai era o varianta cu duba neagra…cica veneau unii cu o duba neagra se opreau in fata ta te bagau inauntru si te futeau vreo 3 malai in cur…io asa stiam=))

  4. ba si eu auzisem de chinezii aia :)):-s nu mai ieseam din casa:))

  5. noi nu ne temeam de chinezi, ci de tigani care umblau cu sacu si imi era frica sa nu ma bage in el sa ma fure :))

  6. apropo foarte interesante pozele =)))))))))))mi se par cunoscute :-? dar nu stiu cu ce:)))))

  7. la noi venea babaul cu ambulanta si ,,te urca in ea” sa iti ia organele …ehh,ce isterie mai era..

  8. eu la tara am dat peste o astfel de poveste, doar ca era cu un “gip negru” :)) se spunea ca rapeste copii ca sa-i vanda in strainatate. Si culmea, chiar trecea un jeep negru mereu prin sat cu o remorca in spare, aducea lemne, si toti eram speriati de fiecare data cand il vedeam :)))

  9. =)))))))
    eu stiam ceva de salvarea neagra

  10. dumne la noi “aicishea” la bucuresti nu am avut o copilarie asa traumatizanta:)) insa la tara la mine se spunea k vin Ielele noaptea si te striga la geam..daca ieseai si te uiai la ele mureai:))

  11. de aia nu venea poezie la mine cand aveam picioru’ rupt ca erau “chinejii” pe aleea nucilor :)))

  12. ei tin minte ca era vorba de “sectanti”. Adica sectantilor le murise sefu’ sau ceva si devenea sef nou cine aduce primul nu stiu citi ficati (inimi etc) de copii! :) Cred ca a fost inventata de parinti ca sa vina copiii mai repede acasa! Eu asa cred …

  13. LA noi era o intreaga isterie cu dubitza neagra in care erau rapiti oamenii, carora mai apoi li se furau organele :)) Mituri urbane mioritice. :))

  14. :)) wai deci bine ca am dat peste blogu asta si in special peste acest post. Am si uitat de duba neagra =)) . E 1:17 noaptea si rad singur :)). Eu iara stiam de Duba Neagra dar nu de chinezi, la noi nu s-au bagat chinezii :)). Tot ziceau ca sa gasit unu sub pod, unu la iesire din oras, si tot asa fara organe. Doamne cum am putut sa uit :)). Pacat ca nu mai e si acuma ca la vremea aceea :(. Acuma toti astia mici stau in casa pe net. Imi e si mila de ei

  15. La noi in oras se vorbea de o salvare cu numere de Ungaria,iar traficantii de organe erau rusi…:D Ce vremuri.

  16. Ehh…C sa zic..Acum sunt la mine in oras:))…Zice varamea”Ma,cica sunt unii cu o duba neagra care fura copii pentru organe si cica s-au luat dupa Andrei,Stefi bla bla”….Pana nu vad nu cred:))……..bla bla bla

  17. Bai si la mine se tot intampla asta in oras de la o vreme se tot gasesc copii morti aruncati fara organe toata lumea zice “O duba neagra” si cate draku dube negru nor fi lam ine in oras ca mie frika sa mia si ies afara :((

  18. ce vremuri k au revenit iarrr

  19. Ma nene peste tot “dube negre” “gipuri negre” “masini negre” “carute negreeee”… ba ale naibi toate sunt NEGREEE!!! De ce nu isi cumpara traficanti astia o masina ROZ, ca fug de ea ca de dracuuu! Si si`ar face si rost de copii, k o confunda cu o masina de inghetata:> :))!!!

  20. a venit o femeie la mama la magazin.in continuare iizicea ca se fura copi in navodari(orasul unde stau eu).nici mama dar nici eu nu credeam in acest lucru pentru ca pe mine si pe sora mea nu ne furase nimeni.noi stam in spatele blocului si ne jucam cu multi copii.dintr-o data a venit o fata care vorbea de duba neagra.inainte nimeni nu o credea.dar dupaia vorba umblase tot asa.i-am spus si lu tata de duba neagra.a doua zi l-a intrebat pe un prieten de al lui politai daca e adevarat.acesta i-a spus ca s-au furat 6 copii in oras.asa ca mama nu ne mai lasa prea tarziu din ziua aia afara.

  21. Defat eu ştiu altă variantă , eu stau in colentina şi da ..”duba neagra ” deci defapt e o duba neagra un sofer cu unu care are o câpăţână imensă şi fură copii de 5 ani 10…de obicei îi ia din parcuri cum avem deja un caz parcul Motodrom , i-au mai luat şi din Chişmigiu , parcarea Carrefour colentina şi cică umblă si pe strazi in căutare de alti plozi .
    Sincer să fiu nu ştiu cât de adevarat este doar că se vorbeste foarte foarte mult ..si nu spun asta copii de 10 14 ani … asta o spun oamenii in toată regula . da …am uitat să precizez şi eu am văzut o astfel de dubă dar nu am dat importantă . O seară placută

  22. AVETI GRAIGA LA SALVAREA NEAGRA AM GAST DOI COPII ÎN ILFOV TAIATI PE PIEPT SI LOATE ORGANEL SI EREAU BAGATY ÎN COSCIUGE ÎN PLUS LE PUSESE 300DE LEI PE EI VA MULTUMESC PENTRU ÎN TELEGERE INPECTOR STAN IONUT MARYUS

  23. la mine e cu ambulanta fantoma:)) da drq ei sunt atat d prosti sa vina cu o duba sau cu o ambulanta? poate sa vina cu orice masina si sa te intrebe” Auzi tu sti unde e strada ai?” si sa vina altu p la spate sai sa te ia …..dar cred ca totl e doar o abureala;)

  24. Bai fratilor cum plm spun politisti k nu e adevarat ce se aude despre rapirea copiilor pentru a le fi luate organele ,mi se pare lipsa de interes ..de ex: un copil a fost gasit mort pe o banca din parcul Plumbuita chiar pe unde stau eu si ei spun k nu e adevarat si gasiti taiati aruncati pe la marginea padurilor,Eu va spun sa aveti grija de copii dvs .Politia nu se implika delok in acest caz si credeti`ma ca,chiar exista dubita alba cu numere straine si geamuri fumuri sji inca una neagra deoarece eu trecand pe strada din intamplare am vazut`o! Aveti grija .La revedere

  25. uite eu am auzit multe deastea si chiar mie frica da, ce sa zic daca ne prind fugim nu?? totusi cat de prosti putem sa fim sa ne incredem in oricine , aaa shi am auzit si eu de un caz in cretulesti cica au gasit localnici o fetita fara organe pe camp , da in fine trebuie sa avem grija ;)

  26. In cartierul Rahova daca va mai aduceti aminte era un CIRC al FOAMEI actualul Liberty Center si parintii ca sa nu ne ducem acolo spuneau ca locul e bantuit de strigoi si ca au fost gasiti oameni ai strazii cu inimile scoase…si cam bagasera spaima in noi.
    Basca ca la un an dupa asta chiar au gasit un aurolac mort dar parca il gasisera inghetat sau ceva de genu iar noi copii ne-am ingrozit si mai tare.:))
    Vorba “antepostatorilor” mei mituri urbane mioritice.

  27. Fratee e asa adevarat, akm asta se aude si la noi doar k nu is chinezi si niste sihopati, deci nu cred si azi dim au fost gasite 2 fete moarte fara organe intr.o padure, deci e prea adevarat si tot la fel umbla ku o duba neagra:)

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 69 other followers

